Silniki turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.0TDI są bardzo chętnie modyfikowane.
Dokładniej chodzi o możliwość podnoszenia mocy
Silnik 2.0TDI Common rail na przestrzeni lat występował w wielu wersjach mocowych: 110, 120, 136, 140, 143, 150, 170, 177, 184, 190, 240KM. Różnią się przede wszystkim turbosprężarkami, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika. Pojemność silnika to 1968cm³.
Wersje silnikowe:
I Generacja EA189 – ECU EDC17CP14, EDC17CP20, EDC17C46
Wersje mocowe: 120KM, 143KM, 170KM, 177KM
kody silników: CAAA CAAB CAAC CAAD CAAE CAGA CAHA CBA CBAB CBAC CCHA CCHB CDBA CDCA CFCA CFFA CFFB CFFD CFFE CFGB CFGC CFHA CFHB CFHC CFHD CFHE CFHF CFJA CGLA CGLB CGLC CGLD CGLE CJAA CJCA CJCB CJCC CJCD CLCA CLCB CLJA CLLA CLLB CMFA CMFB CMGA CMGB
Przykładowe realizacje:
II Generacja EA288 – ECU EDC17C64, EDC17C74, Delphi DCM6.2V
Wersje mocowe: 110KM, 150KM, 180KM, 184KM, 190KM, 240KM
Wodny intercooler, LowPressure-EGR, wałki rozrządu mieszane (ssącowydechowe)
kody silników: CNHA CNHC CRBB CRBC CRBD CRFA CRFC CRL CRLB CRLC CRMB CRUA CRVA CSLA CSLB CSLC CSNA CSUA CSUB CSUD CSUE CUAA CUNA CUPA CUUA CUUB CUUD CUUE CUUF CUWA CVCA CXEB CXFA CXGA CXGB CXHA CXHB DAUA DAUB DAVA DBBA DCYA DEJA DEUA DFCA DFG DFGA DFH DFTA DFTC DFUA DTRF
Turbosprężarki:
Silnik 2.0TDI jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VTG), z nastawnikiem podciśnieniowym.
W zależności od generacji, Turbosprężarki również się różnią.
MAP sensory:
W większości modeli zastosowane są czujniki 300kPa. W wersji BiTDI 240KM jest czujnik 400kPa – 4 barowy
Artykuł będzie wkrótce aktualizowany. Na przykładach postaram się pokazać jakie efekty można uzyskać po modyfikacjach.
Z przyjemnością współpracujemy z klientami z Łańcuta, Szczytna i Słupska, oferując im nasze zaawansowane usługi tuningu mechanicznego 2.0TDI CR, które gwarantują nie tylko lepsze osiągi, ale także dłuższą żywotność silnika.