
1.4 TJet oraz 1.4Multiair to turbodoładowany silnik benzynowy, który występuje głównie w takich markach jak Alfa Romeo, Fiat, Jeep.
Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik występuje w wersjach 105, 120, 140, 150, 155, 160, 165, 170, 180KM. Ma taką samą pojemność. Różnią się turbosprężarkami oraz wtryskiwaczami.
1.4TJet i 1.4 Multiair różni się głowicą (posiada moduł multiair) oraz sterownikiem silnika.
Silniki 1.4 TJet występują z sterowaniem Bosch ME7.9.10 oraz Bosch ME17.3
Silniki 1.4 Multiair są sterowane Magneti Marelli 8GMK 8GMF
Turbosprężarki w 1.4TJet:
- IHI VL36
- IHI VL37
- IHI VL38
- IHI VL39
- Garrett GT1238
- Garrett GT1446 (wersje 165KM, 170, 180KM)
Modyfikacje programu (chip tuning) w Boost Factory:
- Stage1 +10-25KM +40Nm
- modyfikacja tylko elektroniczna, opcjonalnie: intercooler
- Stage2 185-190KM 300Nm
- montaż wydajniejszej turbosprężarki GT1446, wydajniejszego intercoolera, opcjonalnie: wydajniejsze wtryskiwacze paliwa 380cc, downpipe
- Stage3 210-220KM 330Nm
- montaż wydajniejszej turbosprężarki GT1446, wydajniejszego intercoolera, wydajniejsze wtryskiwacze paliwa 380cc, downpipe, opcjonalnie: sportowy wydech
Wtryskiwacze tuningowe – 380cc – 0280158124
Turbosprężarka GT1446
Przykładowe realizacje:
Te wpisy też mogą Ci się spodobać:
Audi 2.7 biturbo V6 30V - opcje podnoszenia mocy
Zwiększ Wydajność Swojego Silnika - Co Daje Montaż Downpipe?
Alfa Romeo Giulietta TCT gearbox TCU stage3
BMW 2.0 Diesel czyli M47, M47N, M47N2, N47, B47 podnoszenie mocy
BMW 3.0 Diesel czyli M57, M57N, M57N2 podnoszenie mocy
3.0TDI tuning mechaniczny podnoszenie mocy
Sterowniki Siemens MS41 MS42 MS43 dla BMW M52 M54
Chip Tuning skrzyni biegów DSG S-Tronic