Silniki Mercedesa z turbodoładowanym silnikiem benzynowym są bardzo chętnie modyfikowane.
Dokładniej mi chodzi o możliwość podnoszenia mocy.
W modelu W205 występują silniki:
- 1.6T R4 – 129KM, 156KM
- 2.0T R4 – 184KM, 211KM, 245KM
- 3.0T V6 – 333KM, 367KM
- 4.0T V8 – 476KM, 510KM
Poszczególne wersje mocowe posiadają często ten sam hardware i nie różnią się turbosprężarką, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika; co oznacza że z najsłabszych wersji można osiągnąć wyniki takie same jakie wychodzą z mocniejszych wersji
Sterownik silnika w zależności od silnika posiada oznaczenia
- 2.0T – MED17.7.2
- 3.0T – MED17.7.3
- 4.0T – MED17.7.5
Tym razem ekipa Mercedesa się postarała i sterownik posiada wiele algorytmów, które blokują przyrosty mocy. Jednak my się nie poddaliśmy i z powodzeniem rozblokowaliśmy właściwie każdy wariant sterownika.
Poniżej przedstawiamy wykresy z modyfikacji powyższych wariantów:
2.0T MED17.7.2
3.0T V6 MED17.7.3
4.0TT V8 MED17.7.5
Te wpisy też mogą Ci się spodobać:
Sterowniki Siemens MS41 MS42 MS43 dla BMW M52 M54
Projekty driftowe BMW E36 E46 z turbodoładowaniem - bestie na torze!
2.0TDI CR tuning mechaniczny podnoszenie mocy
Chip Tuning skrzyni biegów DSG S-Tronic
M57 tuning guideline summary
Wtryskiwacze 216 i 219 - przypisanie wtrysków
1.4TJet Multiair Tuning
BMW 2.0 Diesel czyli M47, M47N, M47N2, N47, B47 podnoszenie mocy