
Zapraszamy na naszą grupę facebookową:
https://www.facebook.com/groups/237318934730403/
Silniki BMW z turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.0D są bardzo chętnie modyfikowane.
Dokładniej mi chodzi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie występował w wielu wersjach mocowych: 136, 150, 163, 177, 184, 190, 204, 218KM.
Występowały również słabsze wersje z oznaczeniami (116d, 118d, 316d, 318d) o mocach: 116KM, 122KM, 143KM
Różni się przede wszystkim turbosprężarką, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika.
- Wersje M47 są na pompie wtryskowej, ze zwykłymi wtryskiwaczami paliwa.
- Wersje M47N i M47N2 są już silnikami nowszej generacji i występuje w nich wtrysk typu common rail (wtryskiwacze są z kostkami elektrycznymi)
- Wersje N47 to silniki również z common rail, jednak silnik jest całkowicie przebudowany i posiadają one łańcuch rozrządu z tyłu, od strony ściany grodziowej.
- Wersje B47 to nowsza konstrukcja silnika N47
————————————-
Modyfikacje programu (chip tuning) w Boost Factory:
- dla silnika M47 (136KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 155-160KM i 350Nm
- chip tuning na 160-170KM i 370Nm (wymagana wymiana intercoolera)
- dla silnika M47N (150KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- silniki euro3 (nastawnik do turbiny podćisnieniowy) chip tuning na 190-200KM i 400Nm PRZYKŁAD 1
- silniki euro4 (nastawnik do turbiny elektryczny) chip tuning na 195-210KM i 440Nm (mile widziana wymiana intercoolera oraz układu wydechowego) PRZYKŁAD 1
- dla silnika M47N2 (163KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 195KM i 420Nm PRZYKŁAD 1
- chip tuning na 195-210KM i 440Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF jeśli występuje) PRZYKŁAD 1,przykład 2
- dla silnika N47 (163KM/177KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 210-220KM i 440Nm
- chip tuning na 225-230KM i 460Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF ) PRZYKŁAD 1
- dla silnika N47 (184KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 215-220KM i 450Nm PRZYKŁAD 1
- chip tuning na 225KM i 460Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF ) PRZYKŁAD 1
- dla silnika N47 (218KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 265KM i 510Nm PRZYKŁAD 1
- dla silnika B47 (150KM) oferujemy podniesienie mocy w 1 wersji
- chip tuning na 184KM i 400Nm PRZYKŁAD 1
- dla silnika B47 (190KM) oferujemy podniesienie mocy w 1 wersji
- chip tuning na 225KM i 460Nm
——————————————-
wersje kastrowane 116d, 118d, 316d, 318d:
- dla silnika M47N2 (122KM) oferujemy podniesienie mocy:
- chip tuning na 155-175KM i 330-370Nm PRZYKŁAD 1 , przykład2
- dla silnika N47 (116KM, 122KM, 143KM) oferujemy podniesienie mocy w 1 wersji
- chip tuning na 180KM i 380Nm PRZYKŁAD 1
————————————————-
Turbosprężarki w BMW 2.0d (wszystkie posiadają zmienną geometrię turbiny VNT):
- Wersja 136KM – Garrett VNT15
- wydajność do 170KM
- Wersja 150KM Garrett GT1749V
- wydajność do 200KM
- Euro3 posiada nastawnik podciśnieniowy (gruszkę)
- Euro4 posiada nastawnik elektryczny (siłownik elektryczny)
- wydajność do 200KM
- Wersja 163KM – Garrett GT1752V (z nastawnikiem elektrycznym)
- wydajność do 210KM
- Wersja 177KM – MHI 49135
- wydajność do 220KM
- Wersja 184KM – MHI 49335
- wydajność do 230KM
Wtryskiwacze w 2.0d:
- Wersja 136KM–wtryskiwacze sterowane mechanicznie
- wydajność do 170KM
- Wersja 150KM – EURO3 cewkowe „131”
- wydajność do 200KM
- Wersja 150KM, 163KM – EURO4 cewkowe „216”
- wydajność do 240KM
- Wersja 116, 122KM (M47N, M47N2) – cewkowe „435”
- wydajność do 160KM
- Wersja 116, 143KM, 184KM (N47) –cewkowe
- wydajność do 190KM
- Wersja 177 (N47) – piezoelektryczne”
- wydajność do 250KM
Bonus: BMW 120D z zamontowaną turbosprężarką z 3.0D 🙂
Te wpisy też mogą Ci się spodobać:
3.0TDI tuning mechaniczny podnoszenie mocy
Wtryskiwacze 216 i 219 - przypisanie wtrysków
Najlepsze Silniki do BMW 5: E60, F10- Bezawaryjny Wybór
Sterowniki Siemens MS41 MS42 MS43 dla BMW M52 M54
Mercedes W205 MED17.7.X tuning podnoszenie mocy
BMW 3.0 Diesel czyli M57, M57N, M57N2 podnoszenie mocy
2.0TDI CR tuning mechaniczny podnoszenie mocy
Chip Tuning skrzyni biegów DSG S-Tronic