
Saab 93SS z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.0 jest bardzo rozwojowy.
Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie w wersjach 150, 175, 210KM generalnie jest taki sam. Ma taką samą pojemność. Jedynie różni się turbosprężarką oraz wtryskiwaczami.
(tutaj dla wtajemniczonych: B207R 210KM ma trochę inne wałki rozrządu, jednak jest to kosmetyczna zmiana)
Turbosprężarki w B207E/L/R:
- Wersja 150KM – Garrett GT20
- Wersja 175KM – Garrett GT20
- Wersja 210KM – Mitsubishi TD04-14T
Polifty (od 2007R)
- Wersja 150KM – Mitsubishi TD04-11T
- Wersja 175KM – Mitsubishi TD04-11T
Wtryskiwacze paliwa w B207E/L/R:
- Wersja 150KM – niebieskie 280cc
- Wersja 175KM – niebieskie 280cc
- Wersja 210KM – zielone 360cc
Polifty (od 2007R)
- Wersja 150KM – szare 360cc
- Wersja 175KM – szare 360cc
- Wersja 210KM – szare 360cc
Teraz po krótce wydajność powyższych podzespołów:
- Turbosprężarka Garrett GT20 – 225KM
- Turbosprężarka TD04-11T – 235KM
- Turbosprężarka TD04-14T – 255KM
- Wtryskiwacze niebieskie- 195KM
- Wtryskiwacze zielone – 260KM
- Wtryskiwacze szare – 260KM
Tak więc z tego co można wyczytać powyżej:
- wersje 150KM i 175KM różnią się jedynie oprogramowaniem
- w wersji przedliftowej można podciągnąć moc do 200KM przykład 1, lub zmieniając wtryski na wydajniejsze – 225KM przykład 1,
- w wersji poliftowej do 235KM przykład 1, przykład 2
- wersje 210KM tylko czekają na zmianę programu i są gotowe na 255KM przykład 1, przykład 2, przykład 3, przykład 4
Jeśli chodzi o wyższe moce, rekomenduję montaż:
- wtryskiwaczy 630cc o wydajności co najmniej 400KM przykład 1, przykład 2
- turbosprężarki hybrydowej na bazie TD04-14T
- Centralnego intercoolera
- Downpipe 2,5″ do 3″
- Map sensorów 3 barowych
Przykładowe realizacje:
Te wpisy też mogą Ci się spodobać:
Mercedes W205 MED17.7.X tuning podnoszenie mocy
1.4TJet Multiair Tuning
Chiptuning: Dobra Droga do Poprawy Wydajności Twojego Pojazdu
Alfa Romeo Giulietta TCT gearbox TCU stage3
Zwiększ Wydajność Swojego Silnika - Co Daje Montaż Downpipe?
3.0TDI tuning mechaniczny podnoszenie mocy
Najmniej Awaryjne Silniki BMW serii 3: E90, F30, F31
Chip Tuning skrzyni biegów DSG S-Tronic