Saab 93SS B207E B207L B207R 2.0T podnoszenie mocy chip tuning

Saab 93SS B207E B207L B207R 2.0T podnoszenie mocy chip tuning

Saab 93SS z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.0 jest bardzo rozwojowy.

Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie w wersjach 150, 175, 210KM generalnie jest taki sam. Ma taką samą pojemność. Jedynie różni się turbosprężarką oraz wtryskiwaczami.

(tutaj dla wtajemniczonych: B207R 210KM ma trochę inne wałki rozrządu, jednak jest to kosmetyczna zmiana)

Turbosprężarki w B207E/L/R:

  • Wersja 150KM – Garrett GT20
  • Wersja 175KM – Garrett GT20
  • Wersja 210KM – Mitsubishi TD04-14T

Polifty (od 2007R)

  • Wersja 150KM – Mitsubishi TD04-11T
  • Wersja 175KM – Mitsubishi TD04-11T

 

 

Wtryskiwacze paliwa w B207E/L/R:

  • Wersja 150KM – niebieskie 280cc
  • Wersja 175KM – niebieskie 280cc
  • Wersja 210KM – zielone 360cc

Polifty (od 2007R)

  • Wersja 150KM – szare 360cc
  • Wersja 175KM – szare 360cc
  • Wersja 210KM – szare 360cc

 

Numery wtryskiwaczy

  • Saab niebieskie 12790825 12801655 / Siemens / 280cc
  • Saab zielone 12790827 / Siemens / 360cc
  • Saab szare 55559397 / Denso / 360cc

 

Teraz po krótce wydajność powyższych podzespołów:

  • Turbosprężarka Garrett GT2052S – 225KM
  • Turbosprężarka TD04L-11TK3 – 235KM
  • Turbosprężarka TD04L-14T – 255KM

 

  • Wtryskiwacze niebieskie- 195KM
  • Wtryskiwacze zielone – 260KM
  • Wtryskiwacze szare – 260KM

 

W turbinach Garrett GT20, znajduje się wadliwy zawór DV. Rzadziej w Mitsubishi (błąd P0033). Można zakładać oryginalny zestaw naprawczy lub zamiennik tłoczkowy z ProPerfekt. Przy montażu zamiennika konieczna zmiana diagnostyki w sofcie, żeby nie wyrzucało błędu. Poniżej przedstawiamy sprawdzone zestawy naprawcze do zaworu DV:

Zestaw naprawczy zaworu DV Garrett 55558271
Zawór DV Mitsu TD04 55558627

 

Zawór sterowania doładowaniem (turbo control valve, zaworek regulacji ciśnienia turbiny, vagowo N75)

12787706 / zamiennie Pierburg 7.28311.04.0

Zawór sterowania DV (zaworem upustowym dump valve, blow off),

55354158 / zamiennie Pierburg 7.00326.02.0, 7.00326.03.0

 

Wymiary sportowego FMIC, polecany do mocy 250-320KM
rdzeń: 550x230x65mm
Całkowite: 700x230x65mm wlot/wylot 63mm

 

Numery katalizatorów B207:
12757507 – 2005r
55565590 – XWD lift / biopower
12785060 – 2003r
12757248 – od 2006 r
Różnią się flansze dolne. Inna w autach ze zbiornikiem 61l, inna w autach ze zbiornikiem 58l. Trzeba zwracać uwagę przy zakupie downpipe

 

MAF (przepływomierz) ori 12788131

 

Cewki

Saab B207, tylko oryginalne Mitsubishi 12787707. Zamienniki częstso nie działają poprawnie, mogą wyrzucać błąd P1312 lub nawet potrafią się zapalić pod maską

 

Numery ECU Trionic 8
55353231,
55352688,
55561881,
55569738,
55352571,
55565020, WSZYSTKIE PASUJĄ ZAMIENNIE
55567225 (XWD, różni się hardware. Nie pasuje zamiennie z innymi numerami)

 

 

Dodatkowe Komponenty i Specyfikacje

Komponent Specyfikacja Uwagi
Wydajność Turbosprężarki Garrett GT2052S – 225KM, TD04L-11TK3 – 235KM, TD04L-14T – 255KM
Zawór DV (Garrett GT20) Wadliwy, zestaw naprawczy: 55558271 Wymagane przeprogramowanie komputera przy częściach tuningowych
Zawór DV (Mitsubishi TD04) Rzadszy problem, zestaw naprawczy: 55558627
Zawór Sterowania Turbiną 12787706 / Alternatywa: Pierburg 7.28311.04.0
Zawór Sterowania (Dump Valve) 55354158 / Alternatywa: Pierburg 7.00326.02.0, 7.00326.03.0
Wymiary Sportowego FMIC Rdzeń: 550x230x65mm, Całkowite: 700x230x65mm, Wlot/Wylot 63mm Polecany do mocy 250-320KM
Katalizatory (B207) Różne modele z różnymi dolnymi flanszami Zwrócić uwagę na kompatybilność z rozmiarem zbiornika
Przepływomierz  (MAF) Oryginalny: 12788131
Cewki Zapłonowe Zalecane tylko oryginalne Mitsubishi 12787707 Zamienniki mogą powodować problemy
Numery ECU Trionic 8 55353231, 55352688, 55561881, 55569738, 55352571, 55565020 Wersja XWD (55567225) nie jest zamienna

Powyższa tabela zapewnia uporządkowany przegląd różnych komponentów Saab 93SS, wraz ze szczegółami dotyczącymi turbosprężarek, wtryskiwaczy paliwa i innych elementów.

 

 

Tak więc z tego co można wyczytać powyżej:

  • wersje 150KM i 175KM różnią się jedynie oprogramowaniem

 

Jeśli chodzi o wyższe moce, rekomenduję montaż:

  • wtryskiwaczy 630cc o wydajności co najmniej 400KM przykład 1, przykład 2
  • turbosprężarki hybrydowej na bazie TD04-14T
  • Centralnego intercoolera
  • Downpipe 2,5″ do 3″
  • Map sensorów 3 barowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przykładowe realizacje: