FAQ


Pomiary na hamowni


JAK POWINIENEM SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO POMIARU NA HAMOWNI?

  • Przed przyjazdem sprawdź stan opon w swoim samochodzie. Opony zimowe często mają niższy indeks prędkości maksymalnej, ale są dozwolone.
  • Sprawdź czy posiadasz ucho (wkrętkę holowniczą). Do typowych samochodów grupa VAG, BMW, Saab, Alfa Romeo, Fiat posiadamy ucha holownicze i nie musisz się o nie martwić.
  • Sprawdź czy otwór do wkręcenia ucha znajduje zaślepką w zderzaku. Czasami zdarza się że gwint jest przerdzewiały.


JAK WYGLĄDA POMIAR NA HAMOWNI?

  • Po wjechaniu na rolki hamowni, samochód jest ustawiany w pozycji prostopadłej do osi hamowni.
  • Następnym krokiem jest zamocowanie samochodu i ustawienie wentylatora chłodzącego.
  • Pomiar jest wykonywany na 4 lub 5 biegu, w zależności od mocy samochodu.
  • Sam pomiar – rozpędzanie – trwa około 15-25 sekund. Następnie samochód samoczynnie zwalnia, a moc strat jest przeliczona podczas zwalniania.
  • Wynik jest generowany na podstawie przeliczeń kontrolera hamowni.


A CO Z PARAMETRAMI PRACY SILNIKA? CZY PODŁĄCZACIE SIĘ POD KOMPUTER OBD2?

  • Do wykonania pomiaru na hamowni, nie jest potrzebne podłączenie się pod OBD2. Samochody które nie mają OBD2 również możemy zmierzyć na naszej hamowni.
  • Podczas wykonywania pomiaru można dodatkowo sprawdzić parametry pracy silnika, jak również pomiar AFR. Te usługi zajmują więcej czasu i są dodatkowo płatne (nie są wliczone w cenę samego pomiaru).


Tuning samochodu


JAK ZMODYFIKOWAĆ SWÓJ SAMOCHÓD?

  • Napisz do nas. W swojej wiadomości dołącz informację jaki masz samochód, rok produkcji, oraz jaką wersję silnikową (moc). Jeśli Twój samochód jest po modyfikacji, poinformuj nas o tym.
  • Postaramy się dokładnie opisać jaki zakres modyfikacji proponujemy dla Twojego samochodu – w wielu przypadkach warto zmodyfikować pewne komponenty przed strojeniem


CZY SPRAWDZACIE AUTO PRZED ZABIEGIEM PODNIESIENIA MOCY?

Pomiar auta na hamowni przed modyfikacją oraz sprawdzenie parametrów pracy silnika jest nieodłącznym elementem procesu chiptuningu. Oczywiście nie jesteśmy w stanie rozebrać silnika by ocenić stan pierścieni tłokowych, stopnia zużycia panewek czy turbosprężarki – ale za to możemy sprawdzić komputerowo ważne parametry, jak doładowanie, dawkę paliwa, jak również ocenić przebieg mocy i momentu obrotowego, co wskaże czy samochód jest w dobrej kondycji.


ILE CZASU WCZEŚNIEJ TRZEBA PRZEDZWONIĆ BY UMÓWIĆ WIZYTĘ?

Najczęściej wystarczy ok. tygodnia wcześniej przedzwonić by umówić się na określoną godzinę.


ILE TO WSZYSTKO TRWA?

Jest to kwestia zależna od wielu czynników. Sam pomiar na hamowni zajmuje około 30 minut. Chiptuning Stage1 to zazwyczaj kilka godzin. Przy usługach zawierających zlecenia mechaniczne (montaż wydajniejszych wtryskiwaczy paliwa, montaż intercoolera, downpipe lub wydechu) auto jest do odbioru najczęściej po 2-3 dniach.