Audi 2.7 biturbo V6 30V – opcje podnoszenia mocy

Audi 2.7 biturbo V6 30V – opcje podnoszenia mocy

Silniki z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.7TT są bardzo chętnie modyfikowane.

Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie występował w wielu wersjach mocowych: 230, 250, 265, 380KM. Ma taką samą pojemność. Różni się przede wszystkim turbosprężarką i jej osprzętem, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika.

Turbosprężarki w 2.7TT:

  • Wersja 230, 250, 265 – K03
  • Wersja 380KM – K04

 

Wtryskiwacze w 2.7TT (z grubsza, ponieważ w latach modelowych mogą się różnić):

  • Wersja 230, 250, 265KM – 300cc lub 320cc
  • Wersja380KM – 360cc

 

Teraz po krótce wydajność powyższych podzespołów:

  • Turbosprężarka K03 – 310 – 320KM
  • Turbosprężarka K04 – ok 425KM

 

  • Wtryskiwacze 300cc- 330KM
  • Wtryskiwacze 320cc– 350KM
  • Wtryskiwacze 360cc– 440KM

 

Tutaj uwaga, jeśli macie instalację gazową, wasze wtryskiwacze muszą posiadać zwiększony zapas regulacyjny (najlepiej co najmniej 15%).

 

Teraz przejdziemy do sterowników silnika:

sterowniki ME7.1 – elektryczna przepustnica pamięc 512kB

  • wąskie pasmo (brak sondy szerokopasmowej) na 2 sondach lambda
  • w związku z brakiem sondy szerokopasmowej u nas zawsze strojenie z sondą AFR!

sterowniki ME7.1 oraz ME7.1.1 – elektryczna przepustnica pamięc 1024kB

  • wąskie pasmo (brak sondy szerokopasmowej) na 2 sondach lambda – nie ma problemów przy tuningu

 

Dodatkowe informacje:

  • montaż DP oraz układu wydechowego +20KM
  • przy doładowaniu ponad 1.2 bar wymiana trójnika gumowego na wzmacniany
  • przy mocach powyżej 320KM wymiana Intercoolera na wydajniejszy

 

 

Przykładowe realizacje:

Audi S4 2.7TT 265KM >> 384KM 514Nm

 

Audi A6 C6 2.7TT 250KM >> 361KM 521Nm