Silniki z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.7TT są bardzo chętnie modyfikowane.
Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie występował w wielu wersjach mocowych: 230, 250, 265, 380KM. Ma taką samą pojemność. Różni się przede wszystkim turbosprężarką i jej osprzętem, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika.
Turbosprężarki w 2.7TT:
- Wersja 230, 250, 265 – K03
- Wersja 380KM – K04
Wtryskiwacze w 2.7TT (z grubsza, ponieważ w latach modelowych mogą się różnić):
- Wersja 230, 250, 265KM – 300cc lub 320cc
- Wersja380KM – 360cc
Teraz po krótce wydajność powyższych podzespołów:
- Turbosprężarka K03 – 310 – 320KM
- Turbosprężarka K04 – ok 425KM
- Wtryskiwacze 300cc- 330KM
- Wtryskiwacze 320cc– 350KM
- Wtryskiwacze 360cc– 440KM
Tutaj uwaga, jeśli macie instalację gazową, wasze wtryskiwacze muszą posiadać zwiększony zapas regulacyjny (najlepiej co najmniej 15%).
Teraz przejdziemy do sterowników silnika:
sterowniki ME7.1 – elektryczna przepustnica pamięc 512kB
- wąskie pasmo (brak sondy szerokopasmowej) na 2 sondach lambda
- w związku z brakiem sondy szerokopasmowej u nas zawsze strojenie z sondą AFR!
sterowniki ME7.1 oraz ME7.1.1 – elektryczna przepustnica pamięc 1024kB
- wąskie pasmo (brak sondy szerokopasmowej) na 2 sondach lambda – nie ma problemów przy tuningu
Dodatkowe informacje:
- montaż DP oraz układu wydechowego +20KM
- przy doładowaniu ponad 1.2 bar wymiana trójnika gumowego na wzmacniany
- przy mocach powyżej 320KM wymiana Intercoolera na wydajniejszy
Przykładowe realizacje:
Audi S4 2.7TT 265KM >> 384KM 514Nm
Audi A6 C6 2.7TT 250KM >> 361KM 521Nm