
Zgłosił się pacjent z BMW e60 525i N52B25 z check engine na desce
Kody błędów które zostały odczytane ze sterownika:
29F4 – DME: Catalytic-converter conversion
29F5 – DME: Catalytic-converter conversion 2
Silnik to wolnossące N52B25 2.5L 6-cyl z valve tronikiem oraz z 2-vanosami.
Niestety te silniki nie mają najlepszej opinii z powodu zużycia oleju silnikowego. To skutkuje błędnymi odczytami z tylnych sond lambda, co skutkuje błędem silnika – błędy katalizatorów.
Na szczęście mam na to rozwiązanie programowe, a dokładniej zmianę oprogramowania w sterowniku silnika (ECU).
Wtedy te błędy nie będą więcej dręczyć żadnego użytkownika 🙂
Jeśli borykasz się z takim problemem, zapraszamy do kontaktu!
Te wpisy też mogą Ci się spodobać:
M57 tuning guideline summary
Opel Combo 2019 1.5 BlueHDI 102KM >> Problem z AdBlue
Naprawa modułu świateł FRM BMW X1 E84
BMW diesel immo off edc17cp02
Zablokowany immobiliser P1570 - naprawa
Zrozumienie roli czujników Lambda w Twoim Samochodzie
Palący się silnik - zawór EGR w BMW 2.0d N47 oraz 3.0d N57 jak zapobiegać pożarowi silnika
Błąd Pompy wtórnego powietrza SAI Audi Q5 3.2FSI Continental Simos 8.2