Opcje tuningu dla silnika M57N2 o mocy 286KM (335D, 535D)

Opcje tuningu dla silnika M57N2 o mocy 286KM (335D, 535D)

Dla wielu właścicieli samochodów marki BMW z silnikiem M57N2 (286KM), zwiększenie mocy silnika jest marzeniem. Jednakże, w przeciwieństwie do niektórych silników, podniesienie mocy tego silnika wymaga przeprowadzenia szeregu modyfikacji. Dzięki temu jednak, można uzyskać bardzo znaczący przyrost mocy, co może być atrakcyjne dla osób ceniących sobie dynamikę i sportową jazdę.

Wersja Pojemność Moc Moment obrotowy Średnica cylindrów (mm) Skok tłoka (mm) Stopień sprężania Turbosprężarka Skrzynia biegów Pompa paliwa Wtryskiwacze
M57N 272KM 2993 cm3 200 kW (272 KM) @ 4400 obr./min 560 Nm @ 2000 obr./min 84 mm 90 mm 16,5:1 BorgWarner KP39 high-pressure/K26 low-pressure 6HP26Z R90 0445110219
M57N2 286KM 2993 cm3 210 kW (286 KM) @ 4400 obr./min 580 Nm @ 1750-2250 obr./min 84 mm 90 mm 17,0:1 LCI BorgWarner KP39 high-pressure/K26 low-pressure 6HP26Z R70 Piezo

Podsumowując, wersje silnika M57TUD30 o mocy 272 KM i 286 KM, używane w BMW 535d, różnią się między sobą kilkoma istotnymi elementami. Są to między innymi wtryskiwacze, skrzynia biegów, pompa R90, materiał bloku silnika, turbosprężarki, sterownik silnika oraz listwa paliwowa. Te różnice wpływają na osiągi oraz charakterystykę silnika i są ważne dla osób zainteresowanych tunowaniem.

 

W ofercie tuningu dla silnika M57N2 (286KM) można znaleźć kilka opcji, które pozwalają na znaczne zwiększenie mocy silnika. Przed podjęciem decyzji o tuningu warto zastanowić się, na jakim poziomie mocy chce się pozostać i jakie modyfikacje trzeba przeprowadzić.

Podniesienie mocy do poziomu 345KM wymaga jedynie chip tuningu, bez dodatkowych modyfikacji. Z kolei, osiągnięcie mocy na poziomie 360KM wymaga zainstalowania wydajniejszego intercoolera. Dla osiągnięcia mocy na poziomie 360-370KM, dodatkowo konieczny jest demontaż DPF, zainstalowanie większego intercoolera, downpipe oraz program skrzyni XHP.

Dla osób, które chcą jeszcze większej mocy, dostępne są opcje podniesienia mocy do poziomu 385KM lub 420KM. Osiągnięcie tych poziomów mocy wymaga jednak bardziej zaawansowanych modyfikacji, takich jak zainstalowanie turbosprężarki hybrydowej, zwiększenie rozmiaru intercoolera, wymiana pompy paliwa na R90 oraz zastosowanie programu skrzyni XHP.

Poniżej prezentujemy tabelę opcji tuningu dla silnika M57N2 (286KM):

 

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na 345KM 345 680
Chip tuning na 360KM 360 730 Wydajniejszy intercooler
Chip tuning na 360-370KM 360-370 740 Demontaż DPF, większy intercooler, downpipe, program skrzyni XHP
Chip tuning na 385KM 385 750-800 Downpipe, wielki intercooler, R90 fuel pump, program skrzyni XHP
Chip tuning na 420KM 400-420 850-930 Wymagana turbosprężarka hybrydowa, downpipe, wielki intercooler, R90 fuel pump, program skrzyni XHP

 

 

Wykresy po stage1/2:

535d tuning stage2

335d tuning stage1

 

wykresy po stage3:

335d stage3

335d stage3