Opcje tuningu dla silnika M57N2 o mocy 197KM (325D, 525D)

Opcje tuningu dla silnika M57N2 o mocy 197KM (325D, 525D)
Czym się różni 197KM od pozostałych wersji M57N2?
Wersja Pojemność Moc Moment obrotowy Średnica cylindrów Skok tłoka Stopień sprężania Turbosprężarka Wtryskiwacze Skrzynia
M57N2 197KM 2993 cm3 145 kW (197 KM) 400 Nm przy 1300…3250 obr./min 84 mm 90 mm 16,5:1 GT2260V VBand el. nastawnik 0445110209 cewkowe 6HP19
M57N2 231KM 2993 cm3 170 kW (231 KM) 500 Nm przy 1750…3000 obr./min 84 mm 90 mm 16,5:1 GT2260V VBand el. nastawnik piezo 6HP26
M57N2 235KM 2993 cm3 173 kW (235 KM) 520 Nm przy 2000-2750 obr./min 84 mm 90 mm 17,0:1 GT2260V VBand el. nastawnik piezo 6HP26Z

Wersja silnika M57N2 o mocy 197KM charakteryzuje się mniejszymi wtryskiwaczami i skrzynią biegów 6HP21. Co ważne, również typ wtrysku jest inny ponieważ w wersji 197KM zostały zamontowane wtryskiwacze cewkowe, co oznacza, że wiązka, listwa zasilająca, ECU oraz głębokość gniazd wtryskiwaczy w głowicy jest inna.
Pozostałe wersje, tj. 231KM oraz 306D3, wyposażone są w większe wtryskiwacze oraz mocniejsze skrzynie biegów – 6HP26 lub 6HP26Z. Różnice w parametrach mocy i momentu obrotowego są związane z różnym stopniem sprężania oraz innymi ustawieniami turbosprężarki i mapą silnika.

W wszystkich wersjach została zastosowana pompa common rail R70 oraz turbosprężarka GT2260V na Vband z nastawnikiem elektrycznym.

 

Oto tabela opcji tuningu dla silnika M57N2 o mocy 197KM (325D, 525D):

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na ok. 255-260KM – STAGE1 255-265 530-560
Chip tuning STAGE2 na 285-290KM 630-660Nm 285-290 630-660 Wtryskiwacze 216 lub wtryskiwacze 219, mile widziany wydajniejszy intercooler
Chip tuning na 300-315KM – STAGE2 300-315 650-700  Wtryskiwacze 216 lub wtryskiwacze 219, DPFoff lub Downpipe, większy intercooler
Chip tuning na 335-355KM – STAGE3 335-355 700-780 Turbosprężarka hybrydowa (st2 lub st3), twardsze sprężyny zaworowe wydechowe, powiększona rura dolotowa, wzmocnione sprzęgło (manual), wielki centralny intercooler
Chip tuning na 365-385KM – Stage3 365-385 750-830 Turbosprężarka hybrydowa (st3), nowe wzmocnione sprzęgło (manual), zmiana skrzyni (automatyczna) na 335d, wielki centralny intercooler, pompa paliwa R90, twardsze sprężyny zaworowe wydechowe, zmiana dolotu oraz inne modyfikacje

 

 

Wykresy Stage1:

 

 

 

 

Wykresy Stage2

 

 

Wykresy stage3: