Nieprawidłowo działający zawór EGR (zawór recyrkulacji spalin) może przysporzyć wiele problemów użytkownikom pojazdów.
Najczęstsze objawy uszkodzonego zaworu EGR:
– problem z uruchomieniem pojazdu
– brak mocy zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.
– zapalenie się kontrolki awarii silnika i często praca silnika w trybie awaryjnym (ograniczona moc)
– błędy związane z EGR podczas diagnostyki komputerowej.
– błędy związane z przepływomierzem (MAF).
– ubywanie płynu chłodniczego
– częste komunikaty wyświetlane w iDrive dotyczące niskiego stanu cieczy chłodzącej
O łatwopalnych BMW mówiło się już od kilku miesięcy, jednak dopiero w drugiej połowie 2018 r. poznaliśmy pełną skalę problemu. Początkowo miał on dotyczyć motoru B47 (R4; od wiosny 2014 r.), potem do listy dołączył silnik N57 (R6), zaś w sierpniu BMW podało, że zagrożone może być 1,6 mln aut (produkcja: 2010-17) na całym świecie. Kluczowe słowo „może”, bo tak naprawdę w ramach tego okresu – według BMW – dotknięte problemem są tylko wybrane modele, a da się to zweryfikować jedynie na podstawie VIN-u.
Czy grozi mi pożar, jeśli w moim znajduje się wadliwy EGR?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli w Twoim samochodzie w trakcie pracy silnika czuć zapach spalenizny lub ubywa płynu chłodzącego w znacznym stopniu, to jest sygnał do natychmiastowego sprawdzenia układu chłodzenia i układu EGR.
Rozpoznajemy trzy możliwości rozwiązania problemu z EGR:
Pierwsza opcja to zmiana programowa by EGR nie pracował w trakcie jazdy, a jedynie był aktywny podczas regeneracji DPF. W czasie regeneracji filtra cząstek stałych DPF , zawór EGR pełni ważną rolę podniesienia temperatury spalin. Dzięki temu łatwiej jest ukończyć regeneracji podczas spokojnej jazdy.
Rozwiązanie to znacznie zredukuje pojawienie się nagaru w kolektorze ssącym.
Druga opcja to całkowite wyłączenie programowe EGR. Dodatkowo można zaślepić kanał wydechowy. Metoda ta polecana dla użytkowników którzy mają już błędy EGRa.
Trzecia opcja to kompleksowe usunięcie i zaślepienie układu EGR. Zestaw, który blokuje kanały wodne i spalinowe , co eliminuje potencjalne wycieki z chłodnicy EGR. Jeśli nie jesteś pewny stanu chłodniczki EGR jest to świetne rozwiązanie problemu palących się silników BMW.
Występujące błędy od EGRa, zaworu oraz chłodnicy EGR:
9448, 9449, 9450, 9451, 9558, 9559, 9560, 9561, 9563, 9564, 9565, 9566, 9567, 9568, 9569, 9570, 9571, 9572, 9573, 9574, 9575, 9576, 9577, 9578, 9579, 9580, 9581, 9582, 9583, 9584, 9585, 9586, 9587, 9588, 9589, 9590, 9591, 9592, 9593, 9594, 9595, 9596, 9597, 9598, 9727, 9728, 9729, 9730, 9731, 9732, 9798, 9799, 10030, 10031, 10032, 10033, 10034, 10035, 10036, 10037, 10038, 10039, 10040, 10041, 10120, 10162, 10194, 10197, 10200, 10201, 10213, 10244, 10245, 10463, 10464, 10663, 10731, 10994, 10995, 10996, 10997, 11089, 11090, 11091, 11092, 11093, 11094, 11095, 11096, 11098, 11099, 11100, 11101, 11103, 11104, 11105, 11122, 11235, 11353, 11366, 11367, 11368, 11369, 11569, 11570, 11575, 11576, 11619, 11641, 11642, 11643, 11672, 11673, 11674, 11745, 11746, 11747, 11748, 12047, 12048, 12049, 12050, 12052, 12054, 12055, 12056, 12157, 12166, 12167, 12168, 12169, 12170, 12188, 12189, 12190, 12191, 12231, 12232, 12487, 12488, 13002, 13003, 13199, 16548, 16564, 16596, 16617, 16816, 16849, 16866, 16907, 16938, 17665, 17671, 18522, 18523, 18524, 18525, 18558, 19225, 19230, 19231, 19236, 19241, 19246, 19247, 19257, 19262, 19263, 19604, 19609, 19614, 19615, 19620, 19625, 19630, P0401, P0402, P0403, P0404, P0405, P0406, P0407, P0408, P040B, P040C, P040D, P041B, P041C, P041D, P042E, P042F, P045A, P045B, P045C, P045D, P045E, P045F, P046C, P047A, P047B, P047C, P047D, P0489, P0490, P0545, P0546, P1212, P1213, P1269, P1286, P14D0, P240F, P241F, P2457, P245A, P245B, P245C, P245D, P248E, P248F, P2490, P2491, P24A7, P24A8, P24A9, P24AA.
Odkryj nowy wymiar jazdy z Boost Factory! Nasza usługa EGR-off nie tylko rozwiązuje problemy związane z zaworem EGR w Twoim BMW, ale również otwiera drzwi do znacznego podniesienia mocy silnika. Zwiększ wydajność, zredukuj zużycie paliwa i ciesz się płynniejszą pracą silnika.
Te wpisy też mogą Ci się spodobać: