Chip Tuning Audi A6 C5 2.7BiTurbo
Modyfikacje mechaniczne:
Downpipe 2x 2.75″
Przelotowy układ wydechowy 2×2.5″
Wydajniejsze intercoolery
Auto przed przystąpieniem do modyfikacji zostało sprawdzone na hamowni. Fabryka mówiła o 230 KM auto dysponowało mocą 233 KM… dodatkowo w aucie zostały poczynione mechaniczne modyfikacje polegające na zmianie wykładu wydechowego, dodatnia chłodnicy oleju z podstawką z termostatem oraz wymienione zostały seryjne SMIC na nieco wydajniejsze zamienniki.
Przystąpiliśmy do pierwszych do przygotowania auta do modyfikacji. Na początek auto zostało poddane gruntownej diagnostyce razem z przygotowaniem logów dynamicznych, tak abyśmy mogli mieli materiał do porównania i zweryfikowania efektów naszej pracy. Przygotowaliśmy oprogramowanie i zaczęły się ponowne próby drogowe celem weryfikacji przygotowanej modyfikacji ECU.
I tak na początek porównamy MAF. Zmiana ciśnienia doładowania dała nam przyrost ponad 20% powierza dostarczanego do kolektora dolotowego.
Doładowanie zostało zmodyfikowane z poziomu około 0.5Bar seryjnie do 1Bar które ze względu na seryjne turbosprężarki K03 zostało stopniowo zmniejszone w końcowym zakresie obrotów.
Zwiększenie ilości powietrza to nie wszystko, należało jeszcze odpowiednio zmodyfikować mapy paliwa. Ja widać seryjne wtryskiwacze posiadają spory zapas wiec przy modyfikacji nie była wymagana ich wymiana.
Wynik modyfikacji został przedstawiony na poniższym wykresie z hamowni. Auto otrzymało znacznie więcej momentu obrotowego w środkowym zakresie 2600-4800 obrotów silnika.
W efekcie czas przyśpieszania auta na 3 biegu z 60 do 160 km/h poprawił się o 4 sek.
Fabryczna moc 230KM 310Nm
Po modyfikacji 305KM 434Nm
Wrażenia z jazdy są niesamowite! Do tego ten dźwięk silnika 😉