M57 tuning guideline summary

M57 tuning guideline summary

 

 

Opcja tuningu Opis
Chip tuning Stage1 Podniesienie mocy silnika do poziomu Stage1
Pakiet Stage1 + EGR off + Vmax off Podniesienie mocy silnika do poziomu Stage1, wyłączenie EGR i zwiększenie Vmax
Pakiet Stage2 + EGRoff + DPFoff + Vmax off Podniesienie mocy silnika do poziomu Stage2, wyłączenie EGR i DPF oraz zwiększenie Vmax
Strojenie Stage3 Zaawansowany tuning, pozwalający na jeszcze większe podniesienie mocy silnika
Revlimiter standby Zwiększenie limitu obrotów maksymalnych podczas postoju.
Revlimiter driving Zwiększenie limitu obrotów maksymalnych podczas jazdy
EGRoff Wyłączenie systemu recyrkulacji spalin EGR
DPFoff Wyłączenie filtra cząstek stałych DPF
IAT sensor linearisation Kalibracja czujnika temperatury powietrza dolotowego
Charge air linearisation Kalibracja czujnika temperatury powietrza doładowującego
Vmax off Podniesienie limitu prędkości maksymalnej
Kalibracja wtryskiwaczy 216 Dostosowanie ECU do pracy wtryskiwaczy 216 (wymiana z innego rodzaju)
Kalibracja wtryskiwaczy 219 Dostosowanie ECU do pracy wtryskiwaczy 219 (wymiana z innego rodzaju)
Electronic/pneumatic actuator change zmiana sterowania turbosprężarki gruszka lub nastawnik elektryczny
TVA off Wyłączenie systemu kontrolującego przepustnicę
Limp mode off Wyłączenie trybu awaryjnego silnika (limp mode)
MAF off Wyłączenie czujnika przepływu powietrza (przepływomierz)
MAP 3 bar/4 bar/5 bar Instalacja czujnika ciśnienia MAP o wartości 3/4/5 bar
Rail 2000/2200/2700 bar Kalibracja czujnika ciśnienia paliwa na listwie common rail

 

 

 

Oto tabela opcji tuningu dla silnika M57 184/193KM:

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na ok. 220-225KM – STAGE1 220-225 480
Chip tuning na 230KM – STAGE1+ 230-235 500-520 Wymiana map sensora na 3-barowy , mile widziany wydajniejszy intercooler
Chip tuning na 240KM – STAGE1+ 245 520-550 turbosprężarka GT2556V lub GT2260V, większy intercooler, map sensor 3.15 barowy, opcjonalnie downpipe

 

Oto tabela opcji tuningu dla silnika M57N (204KM, 218KM):

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na ok. 260-280KM 260-280 560-620
Chip tuning na 280-285KM 280-285 640 większy intercooler
Chip tuning na 335-355KM – STAGE 3 335-355 700-780 Turbosprężarka hybrydowa (st2 lub st3), wtryskiwacze 216 lub 219, twardsze sprężyny zaworowe wydechowe, wzmocnione sprzęgło, duży intercooler, dolot powietrza
Chip tuning na 365-380KM – STAGE 3 365-380 700-780 Turbosprężarka hybrydowa (st3), nowe wzmocnione sprzęgło (manual), zmiana skrzyni (automatyczna) na 6hp28, centralny intercooler, downpipe, wtryskiwacze 219, dolot powietrza, map sensor 4 barowy

 

Oto tabela opcji tuningu dla silnika M57N2 o mocy 231/235KM (330D, 530D)

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na ok. 285KM – STAGE1 285-290 630-660
Chip tuning na 300-315KM – STAGE2 300-315 650-700 Demontaż DPF, większy intercooler
Chip tuning na 335-355KM – STAGE3 335-355 700-780 Turbosprężarka hybrydowa (st2 lub st3), twardsze sprężyny zaworowe wydechowe, powiększona rura dolotowa, wzmocnione sprzęgło (manual), duży centralny intercooler
Chip tuning na 365-385KM – Stage3 365-385 750-830 Turbosprężarka hybrydowa (st3), nowe wzmocnione sprzęgło (manual), zmiana skrzyni (automatyczna) na 335d, duży centralny intercooler, pompa paliwa R90, twardsze sprężyny zaworowe wydechowe, zmiana dolotu oraz inne modyfikacje

 

 

Oto tabela opcji tuningu dla silnika M57N2 o mocy 197KM (325D, 525D):

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na ok. 255-260KM – STAGE1 255-265 530-560
Chip tuning STAGE2 na 285-290KM 630-660Nm 285-290 630-660 Wtryskiwacze 216 lub wtryskiwacze 219, mile widziany wydajniejszy intercooler
Chip tuning na 300-315KM – STAGE2 300-315 650-700 Demontaż DPF, większy intercooler
Chip tuning na 335-355KM – STAGE3 335-355 700-780 Turbosprężarka hybrydowa (st2 lub st3), twardsze sprężyny zaworowe wydechowe, powiększona rura dolotowa, wzmocnione sprzęgło (manual), wielki centralny intercooler
Chip tuning na 365-385KM – Stage3 365-385 750-830 Turbosprężarka hybrydowa (st3), nowe wzmocnione sprzęgło (manual), zmiana skrzyni (automatyczna) na 335d, wielki centralny intercooler, pompa paliwa R90, twardsze sprężyny zaworowe wydechowe, zmiana dolotu oraz inne modyfikacje

 

Oto tabela przyrostów po tuningu dla silnika M57N (272KM):

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na 345KM 345 660
Chip tuning na 360-365KM 360-365 700 Demontaż DPF, większy intercooler
Chip tuning na 375KM 375 750 Wielki intercooler, mocny program stage2, wzmocniony konwerter oraz skrzynia biegów
Chip tuning na ok. 385KM 385 780 Wielki intercooler, mocny program stage2, wzmocniony konwerter oraz skrzynia biegów, turbosprężarki z 286KM.

 

Oto tabela przyrostów po tuningu dla silnika M57N2 (286KM):

Opcja tuningu Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Wymagane modyfikacje
Chip tuning na 345KM 345 680
Chip tuning na 360KM 360 730 Wydajniejszy intercooler
Chip tuning na 360-370KM 360-370 740 Demontaż DPF, większy intercooler, downpipe, program skrzyni XHP
Chip tuning na 385KM 385 750-800 Downpipe, wielki intercooler, R90 fuel pump, program skrzyni XHP
Chip tuning na 420KM 400-420 850-930 Wymagana turbosprężarka hybrydowa, downpipe, wielki intercooler, R90 fuel pump, program skrzyni XHP