Silniki Mercedesa z turbodoładowanym silnikiem benzynowym są bardzo chętnie modyfikowane.
Dokładniej mi chodzi o możliwość podnoszenia mocy.
W modelu W205 występują silniki:
- 1.6T R4 – 129KM, 156KM
- 2.0T R4 – 184KM, 211KM, 245KM
- 3.0T V6 – 333KM, 367KM
- 4.0T V8 – 476KM, 510KM
Poszczególne wersje mocowe posiadają często ten sam hardware i nie różnią się turbosprężarką, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika; co oznacza że z najsłabszych wersji można osiągnąć wyniki takie same jakie wychodzą z mocniejszych wersji
Sterownik silnika w zależności od silnika posiada oznaczenia
- 2.0T – MED17.7.2
- 3.0T – MED17.7.3
- 4.0T – MED17.7.5
Tym razem ekipa Mercedesa się postarała i sterownik posiada wiele algorytmów, które blokują przyrosty mocy. Jednak my się nie poddaliśmy i z powodzeniem rozblokowaliśmy właściwie każdy wariant sterownika.
Poniżej przedstawiamy wykresy z modyfikacji powyższych wariantów:
2.0T MED17.7.2
3.0T V6 MED17.7.3
4.0TT V8 MED17.7.5
Te wpisy też mogą Ci się spodobać:
Jak podłączyć DET3 w trybie FUEL IMPLANT w BMW M50B25NV
Najmocniejsze projekty 3.0TDI
Projekty driftowe BMW E36 E46 z turbodoładowaniem - bestie na torze!
2.0TDI CR tuning mechaniczny podnoszenie mocy
Dolot M57N M57N2 do BMW E46 E90 E60
M57 tuning guideline summary
Pop Bangs, Flame Tune, Hardcut explained
Najlepsze Silniki do BMW 5: E60, F10- Bezawaryjny Wybór