Alfa Romeo Giulietta 1.4T Multiair 170KM >> 339KM 376Nm

Alfa Romeo Giulietta 1.4T Multiair 170KM >> 339KM 376Nm

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Stage3 339KM 376Nm ?

W tym egzemplarzu udało się przekroczyć barierę 300 koni z silnika 1.4L, zachowując dobry powerband – samochód oprócz świetnej mocy, ma nadal dobry zakres użytecznych obrotów. Finalnie udało się osiągnąć 339KM, czyli 248KM z litra pojemności.
Bez ingerencji w silnik, wałek rozrządu, kolektor ssący.
Kluczem do sukcesu było odpowiednie dobranie osprzętu oraz matching turbosprężarki.
Modyfikacje:
-turbosprężarka twinscroll, ballbearing
-wtryskiwacze 630cc
-kolektor wydechowy Baq Exhaust
-wydech 2,5″ BaqExaust
-dolot 2″ BaqExhaust
-większy intercooler
-wtrysk metanolu AEM
-map sensor 4 bar
Strojenie silnika i skrzyni biegów:
-Stage3 TCT 8TDW
-Stage3 ECU 8GMK
Seria 170KM? 250Nm?
Stage3 339KM? 376Nm??
Trzeba przyznać że silnik jest naprawdę wytrzymały. Cieszymy się z osiągniętego wyniku i gratulujemy właścicielowi determinacji w budowie tego projektu.
———–
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Stage3 339KM 376Nm ?
In this spec, it was possible to break the barrier of 300HP from the 1.4L engine, while maintaining a good powerband – the car still has a good range of useful RPM. Finally, we managed to achieve 339KM, i.e. 248KM per liter of capacity.
No changes to the engine, camshaft, intake manifold.
The key to success was the proper selection of accessories and matching of the turbocharger.
Modifications:
-turbocharger twinscroll, ballbearing
-630cc injectors
-BaqExhaust exhaust manifold
-exhaust 2.5″ BaqExaust
-intake 2″ BaqExhaust
-larger intercooler
-AEM methanol injection
-map sensor 4 bar
Tuning the engine and gearbox:
-Stage3 TCT 8TDW
-Stage3 ECU 8GMK
Final Result
339KM? 376Nm??
You have to admit that the stock engine is really durable. We are pleased with the result achieved and we congratulate the owner on his determination to build this project.