1.4 TJet oraz 1.4Multiair to turbodoładowany silnik benzynowy, który występuje głównie w takich markach jak Alfa Romeo, Fiat, Jeep.
Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik występuje w wersjach 105, 120, 140, 150, 155, 160, 165, 170, 180KM. Ma taką samą pojemność. Różnią się turbosprężarkami oraz wtryskiwaczami.
1.4TJet i 1.4 Multiair różni się głowicą (posiada moduł multiair) oraz sterownikiem silnika.
Silniki 1.4 TJet występują z sterowaniem Bosch ME7.9.10 oraz Bosch ME17.3
Silniki 1.4 Multiair są sterowane Magneti Marelli 8GMK 8GMF
Turbosprężarki w 1.4TJet:
- IHI VL36
- IHI VL37
- IHI VL38
- IHI VL39
- Garrett GT1238
- Garrett GT1446 (wersje 165KM, 170, 180KM)
Modyfikacje programu (chip tuning) w Boost Factory:
- Stage1 +10-25KM +40Nm
- modyfikacja tylko elektroniczna, opcjonalnie: intercooler
- Stage2 185-190KM 300Nm
- montaż wydajniejszej turbosprężarki GT1446, wydajniejszego intercoolera, opcjonalnie: wydajniejsze wtryskiwacze paliwa 380cc, downpipe
- Stage3 210-220KM 330Nm
- montaż wydajniejszej turbosprężarki GT1446, wydajniejszego intercoolera, wydajniejsze wtryskiwacze paliwa 380cc, downpipe, opcjonalnie: sportowy wydech
Wtryskiwacze tuningowe – 380cc – 0280158124
Turbosprężarka GT1446
Przykładowe realizacje:
Te wpisy też mogą Ci się spodobać:
Alfa Romeo Giulietta TCT gearbox TCU stage3
Projekty driftowe BMW E36 E46 z turbodoładowaniem - bestie na torze!
Najmniej Awaryjne Silniki BMW serii 3: E90, F30, F31
Chiptuning: Dobra Droga do Poprawy Wydajności Twojego Pojazdu
BMW 3.0 Diesel czyli M57, M57N, M57N2 podnoszenie mocy
Jak podłączyć DET3 w trybie FUEL IMPLANT w BMW M50B25NV
Wtryskiwacze 216 i 219 - przypisanie wtrysków
Saab 93SS B207E B207L B207R 2.0T podnoszenie mocy chip tuning