1.4TJet Multiair Tuning

1.4TJet Multiair Tuning

1.4 TJet oraz 1.4Multiair to turbodoładowany silnik benzynowy, który występuje głównie w takich markach jak Alfa Romeo, Fiat, Jeep.

Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik występuje w wersjach 105, 120, 140, 150, 155, 160, 165, 170, 180KM. Ma taką samą pojemność. Różnią się turbosprężarkami oraz wtryskiwaczami.

1.4TJet i 1.4 Multiair  różni się głowicą (posiada moduł multiair) oraz sterownikiem silnika.

Silniki 1.4 TJet występują z sterowaniem Bosch ME7.9.10 oraz Bosch ME17.3

Silniki 1.4 Multiair są sterowane Magneti Marelli 8GMK 8GMF

 

Turbosprężarki w 1.4TJet:

  • IHI VL36
  • IHI VL37
  • IHI VL38
  • IHI VL39
  • Garrett GT1238
  • Garrett GT1446 (wersje 165KM, 170, 180KM)

 

Modyfikacje programu (chip tuning) w Boost Factory:

  • Stage1 +10-25KM +40Nm
    • modyfikacja tylko elektroniczna, opcjonalnie: intercooler
  • Stage2 185-190KM 300Nm
    • montaż wydajniejszej turbosprężarki GT1446, wydajniejszego intercoolera, opcjonalnie: wydajniejsze wtryskiwacze paliwa 380cc, downpipe
  • Stage3 210-220KM 330Nm
    • montaż wydajniejszej turbosprężarki GT1446, wydajniejszego intercoolera, wydajniejsze wtryskiwacze paliwa 380cc, downpipe, opcjonalnie: sportowy wydech

 

Wtryskiwacze tuningowe – 380cc0280158124

 

Turbosprężarka GT1446

 

Przykładowe realizacje:

Fiat Bravo 1.4TJet 120KM >> 214KM 305Nm 

Fiat Grande Punto 1.4TJet 120KM >> 219KM 320Nm

Fiat Bravo 1.4TJet 150KM >> 212KM 325Nm

Fiat Tipo 1.4TJET 120KM >> 176KM 255Nm

Alfa Giulietta 1.4TJet 105KM >> 212KM 300Nm

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM >> 217KM 328Nm