Audi 3.0TDI tuning mechaniczny podnoszenie mocy

Audi 3.0TDI tuning mechaniczny podnoszenie mocy

Silniki Audi z turbodoładowanym silnikiem Diesla 3.0TDI są bardzo chętnie modyfikowane.

 

Dokładniej chodzi o możliwość podnoszenia mocy. 3.0TDI to 24-zaworowy silnik V6, z podwójnymi wałkami rozrządu DOHC. Waga silnika 219kg (na sucho)

Silnik na przestrzeni lat występował w wielu wersjach mocowych: 204, 211, 224,  233, 240, 245, 272, 286, 313, 326KM. Różni się przede wszystkim turbosprężarką, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika. Pojemność silnika to 2967cm³. Wszystkie wersje silnika są wyposażone w bardzo wydajne wtryskiwacze piezoelektryczne.


Wersje silnikowe:

I Generacja – ECU EDC16CP34

  • 224KM – BMK, BKS
  • 233KM – ASB, BUG,

II Generacja – ECU EDC17CP04 / EDC17CP14 / EDC17CP44

  • 204KM – CLAA CLAB, CASD, CJMA
  • 211KM – CCWB, CASB,CDTB
  • 224KM – CATA
  • 233KM – CARA, CARB, CEXA
  • 240KM – CAPA, CASA, CASC, CCWA, CPNB, CPNA, CPNB, CRNB, CATA
  • 245KM – CDUC, CDUD CKVC, CDYC, CKVB, CDYA, CJGD
  • 250KM – CDTA, CMHA
  • 313KM – CVUA, CGQB
  • 320KM – CVUB,
  • 326KM – CVUC

III Generacja – ECU MD1CP004

  • 204KM – DDVC
  • 214KM – CRTE
  • 218KM – CSWB
  • 231KM – DEND
  • 234KM – DDVE
  • 272KM – CRTC
  • 286KM – DENA

Turbosprężarki:

Silnik 3.0TDI jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VTG), z nastawnikiem elektronicznym.

W zależności od generacji, Turbosprężarki również się różnią. Najczęściej jest to GT2260V, lub KKK BV50.

I Generacja – GT2260V

  • wydajność do 280KM 600Nm

II Generacja – GTB2260VK oraz GTB2056VK (wersje 204-konne)

  • wydajność do 330KM 730Nm
  • wydajność do 265KM 550Nm (wersje 204KM)

III Generacja

  • -przetestujemy 🙂

 

W wersjach BiTDI 313KM znajdują się dwie turbosprężarki, mała i duża, wydajność do 380KM

 


Pompy common rail:

CP3

CP1

CP4HS2


MAP sensory:

BMK, BKS – 250kPa

Reszta – 300kPa

BiTDI – 400kPa


Skrzynie biegów:

6-biegowy manual – Quattro, wersje z napędem na przednią oś

6-biegowy automat – Quattro, wersje z napędem na przednią oś

7-biegowy Stronic – Quattro

Multitronic – wersje z napędem na przednią oś

8HP – Tiptronic – Quattro, tylko wersje BiTDI