Palący się silnik – zawór EGR w BMW 2.0d N47 oraz 3.0d N57 jak zapobiegać pożarowi silnika

Nieprawidłowo działający zawór EGR (zawór recyrkulacji spalin) może przysporzyć wiele problemów użytkownikom pojazdów.

 

Najczęstsze objawy uszkodzonego zaworu EGR:

– problem z uruchomieniem pojazdu

– brak mocy zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.

– zapalenie się kontrolki awarii silnika i często praca silnika w trybie awaryjnym (ograniczona moc)

– błędy związane z EGR podczas diagnostyki komputerowej.

 

 

O łatwopalnych BMW mówiło się już od kilku miesięcy, jednak dopiero w drugiej połowie 2018 r. poznaliśmy pełną skalę problemu. Początkowo miał on dotyczyć motoru B47 (R4; od wiosny 2014 r.), potem do listy dołączył silnik N57 (R6), zaś w sierpniu BMW podało, że zagrożone może być 1,6 mln aut (produkcja: 2010-17) na całym świecie. Kluczowe słowo „może”, bo tak naprawdę w ramach tego okresu – według BMW – dotknięte problemem są tylko wybrane modele, a da się to zweryfikować jedynie na podstawie VIN-u.

Czy grozi mi pożar, jeśli w moim znajduje się wadliwy EGR?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli w Twoim samochodzie w trakcie pracy silnika czuć zapach spalenizny lub ubywa płynu chłodzącego w znacznym stopniu, to jest sygnał do natychmiastowego sprawdzenia układu chłodzenia i układu EGR.

Jeżeli samochód zostanie zakwalifikowany do akcji technicznej, pracownik serwisu dilerskiego sprawdzi, a w określonym przypadku także wymieni – bezpłatnie – moduł EGR (zawór plus chłodniczka). Jak pokazuja jednak różne przykłady, płoną także egzemplarze nieznajdujące się na liście (!). Wymiana modułu EGR kosztuje w ASO od 4000 -4500 zł (materiały + części). Pytanie, czy nie zostanie zamontowany… kolejny wadliwy moduł. Zamienniki kosztują od 700 zł (EGR), z chłodniczką będzie problem, a zakup używanej to – co jasne – ryzyko.

 

W Boost Factory oferujemy kompleksowe usunięcie i zaślepienie układu EGR.
Zestaw przygotowany przez mojego kolegę, blokuje kanały wodne i spalinowe , co eliminuje potencjalne wycieki z chłodniczki EGR.
Jeśli nie jesteś pewny stanu chłodniczki EGR jest to świetne rozwiązanie problemu palących się silników BMW.