Palący się silnik – zawór EGR w BMW 2.0d N47 oraz 3.0d N57 jak zapobiegać pożarowi silnika

Nieprawidłowo działający zawór EGR (zawór recyrkulacji spalin) może przysporzyć wiele problemów użytkownikom pojazdów.

 

Najczęstsze objawy uszkodzonego zaworu EGR:
– problem z uruchomieniem pojazdu
– brak mocy zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.
– zapalenie się kontrolki awarii silnika i często praca silnika w trybie awaryjnym (ograniczona moc)
– błędy związane z EGR podczas diagnostyki komputerowej.
– błędy związane z przepływomierzem (MAF).
– ubywanie płynu chłodniczego
– częste komunikaty wyświetlane w iDrive dotyczące niskiego stanu cieczy chłodzącej
 
O łatwopalnych BMW mówiło się już od kilku miesięcy, jednak dopiero w drugiej połowie 2018 r. poznaliśmy pełną skalę problemu. Początkowo miał on dotyczyć motoru B47 (R4; od wiosny 2014 r.), potem do listy dołączył silnik N57 (R6), zaś w sierpniu BMW podało, że zagrożone może być 1,6 mln aut (produkcja: 2010-17) na całym świecie. Kluczowe słowo „może”, bo tak naprawdę w ramach tego okresu – według BMW – dotknięte problemem są tylko wybrane modele, a da się to zweryfikować jedynie na podstawie VIN-u.

Czy grozi mi pożar, jeśli w moim znajduje się wadliwy EGR?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli w Twoim samochodzie w trakcie pracy silnika czuć zapach spalenizny lub ubywa płynu chłodzącego w znacznym stopniu, to jest sygnał do natychmiastowego sprawdzenia układu chłodzenia i układu EGR.

Jeżeli samochód zostanie zakwalifikowany do akcji technicznej, pracownik serwisu dilerskiego sprawdzi, a w określonym przypadku także wymieni – bezpłatnie – moduł EGR (zawór plus chłodniczka). Jak pokazują jednak różne przykłady, płoną także egzemplarze nieznajdujące się na liście (!). Wymiana modułu EGR kosztuje w ASO od 4000 -4500 zł (materiały + części). Pytanie, czy nie zostanie zamontowany… kolejny wadliwy moduł. Zamienniki kosztują od 700 zł (EGR), z chłodniczką będzie problem, a zakup używanej to – co jasne – ryzyko.


W Boost Factory oferujemy trzy możliwości  rozwiązania problemu z EGR:

Pierwsza opcja to zmiana programowa by EGR nie pracował w trakcie jazdy, a jedynie był aktywny podczas regeneracji DPF. W czasie regeneracji filtra cząstek stałych DPF , zawór EGR pełni ważną rolę podniesienia temperatury spalin. Dzięki temu łatwiej jest ukończyć regeneracji podczas spokojnej jazdy.
Rozwiązanie to znacznie zredukuje pojawienie się nagaru w kolektorze ssącym.

Druga opcja to całkowite wyłączenie programowe EGR. Dodatkowo można zaślepić kanał wydechowy. Metoda ta polecana dla użytkowników którzy mają już błędy EGRa.

Trzecia opcja to kompleksowe usunięcie i zaślepienie układu EGR. Zestaw przygotowany przez mojego kolegę, blokuje kanały wodne i spalinowe , co eliminuje potencjalne wycieki z chłodnicy EGR. Jeśli nie jesteś pewny stanu chłodniczki EGR jest to świetne rozwiązanie problemu palących się silników BMW.

Występujące błędy od EGRa i powiązane z EGR:
12C4
12C5
12C6
12C7
1307
1311
1312
1313
1314
1315
1316
1317
1318
131B
131C
1323
1324
1440
1EA8
1EA9
21B1
23A0
23A1
297F
3364
0400
0401
0402
0403
0405
0406
040B
046C
2425
EnglishPolish