BMW 2.0 Diesel czyli M47, M47N, M47N2, N47 podnoszenie mocy

BMW 2.0 Diesel czyli M47, M47N, M47N2, N47 podnoszenie mocy

Silniki BMW z turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.0D są bardzo chętnie modyfikowane.

Dokładniej mi chodzi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie występował w wielu wersjach mocowych: 136, 150, 163, 177, 184KM.

Występowały również słabsze wersje z oznaczeniami (116d, 118d, 316d, 318d) o mocach: 116KM, 122KM, 143KM

Różni się przede wszystkim turbosprężarką, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika.

  • Wersje M47 są na pompie wtryskowej, ze zwykłymi wtryskiwaczami paliwa.
  • Wersje M47N i M47N2 są już silnikami nowszej generacji i występuje w nich wtrysk typu common rail (wtryskiwacze są z kostkami elektrycznymi)
  • Wersje N47 to silniki również z common rail, jednak silnik jest całkowicie przebudowany i posiadają one łańcuch rozrządu z tyłu, od strony ściany grodziowej.

————————————-

Modyfikacje programu (chip tuning) w Boost Factory:

  • dla silnika M47 (136KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
    • chip tuning na 155-160KM i 350Nm 
    • chip tuning na 160-170KM i 370Nm (wymagana wymiana intercoolera)

 

  • dla silnika M47N (150KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
    • chip tuning na 180-190KM i 400Nm 
    • chip tuning na 195-210KM i 440Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz układu wydechowego)

 

  • dla silnika M47N2 (163KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
    • chip tuning na 195KM i 420Nm 
    • chip tuning na 195-210KM i 440Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF jeśli występuje)

 

  • dla silnika N47 (177KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
    • chip tuning na 210-220KM i 440Nm 
    • chip tuning na 225-230KM i 460Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF )

 

  • dla silnika N47 (184KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
    • chip tuning na 215-225KM i 450Nm 
    • chip tuning na 230KM i 460Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF )

——————————————-

wersje kastrowane 116d, 118d, 316d, 318d:

  • dla silnika M47N2 (122KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
    • chip tuning na 155KM i 330Nm 
    • chip tuning na 195KM i 420Nm  (wymagana wymiana wtryskiwaczy oraz turbosprężarki z wersji 163KM)

 

  • dla silnika N47 (122KM, 143KM) oferujemy podniesienie mocy w 1 wersji
    • chip tuning na 180KM i 380Nm 

————————————————-

 

Turbosprężarki w BMW 2.0d  (wszystkie posiadają zmienną geometrię turbiny VNT):

  • Wersja 136KM Garrett VNT15
    • wydajność do 170KM
  • Wersja 150KM  Garrett GT1749V
    • wydajność do 200KM
      • Euro3 posiada nastawnik podciśnieniowy (gruszkę)
      • Euro4 posiada nastawnik elektryczny (siłownik elektryczny)
  • Wersja 163KM Garrett GT1749V (z nastawnikiem elektrycznym)
    • wydajność do 200KM
  • Wersja 177KMMHI 49135
    • wydajność do 220KM
  • Wersja 184KM MHI 49335
    • wydajność do 230KM

 

 

Wtryskiwacze w 2.0d:

  • Wersja 136KM–wtryskiwacze sterowane mechanicznie
    • wydajność do 170KM 
  • Wersja 150KM – EURO3  cewkowe „131
    • wydajność do 200KM
  • Wersja 150KM, 163KM – EURO4  cewkowe „216
    • wydajność do 240KM
  • Wersja 116, 122KM (M47N, M47N2) – cewkowe „435
    • wydajność do 160KM
  • Wersja 116, 143KM (N47) –cewkowe
    • wydajność do 190KM
  • Wersja 177, 184KM (N47) – piezoelektryczne”
    • wydajność do 250KM