
Zapraszamy na naszą grupę facebookową:
https://www.facebook.com/groups/237318934730403/
Silniki BMW z turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.0D są bardzo chętnie modyfikowane.
Dokładniej mi chodzi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie występował w wielu wersjach mocowych: 136, 150, 163, 177, 184, 190, 204, 218KM.
Występowały również słabsze wersje z oznaczeniami (116d, 118d, 316d, 318d) o mocach: 116KM, 122KM, 143KM
Różni się przede wszystkim turbosprężarką, wtryskiwaczami oraz sterownikiem silnika.
- Wersje M47 są na pompie wtryskowej, ze zwykłymi wtryskiwaczami paliwa.
- Wersje M47N i M47N2 są już silnikami nowszej generacji i występuje w nich wtrysk typu common rail (wtryskiwacze są z kostkami elektrycznymi)
- Wersje N47 to silniki również z common rail, jednak silnik jest całkowicie przebudowany i posiadają one łańcuch rozrządu z tyłu, od strony ściany grodziowej.
- Wersje B47 to nowsza konstrukcja silnika N47
————————————-
Modyfikacje programu (chip tuning) w Boost Factory:
- dla silnika M47 (136KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 155-160KM i 350Nm
- chip tuning na 160-170KM i 370Nm (wymagana wymiana intercoolera)
- dla silnika M47N (150KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- silniki euro3 (nastawnik do turbiny podćisnieniowy) chip tuning na 190-200KM i 400Nm PRZYKŁAD 1
- silniki euro4 (nastawnik do turbiny elektryczny) chip tuning na 195-210KM i 440Nm (mile widziana wymiana intercoolera oraz układu wydechowego) PRZYKŁAD 1
- dla silnika M47N2 (163KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 195KM i 420Nm PRZYKŁAD 1
- chip tuning na 195-210KM i 440Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF jeśli występuje) PRZYKŁAD 1,przykład 2
- dla silnika N47 (163KM/177KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 210-220KM i 440Nm
- chip tuning na 225-230KM i 460Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF ) PRZYKŁAD 1
- dla silnika N47 (184KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 215-220KM i 450Nm PRZYKŁAD 1
- chip tuning na 225KM i 460Nm (wymagana wymiana intercoolera oraz usunięcie DPF ) PRZYKŁAD 1
- dla silnika N47 (218KM) oferujemy podniesienie mocy w 2 wersjach
- chip tuning na 265KM i 510Nm PRZYKŁAD 1
- dla silnika B47 (150KM) oferujemy podniesienie mocy w 1 wersji
- chip tuning na 184KM i 400Nm PRZYKŁAD 1
- dla silnika B47 (190KM) oferujemy podniesienie mocy w 1 wersji
- chip tuning na 225KM i 460Nm
——————————————-
wersje kastrowane 116d, 118d, 316d, 318d:
- dla silnika M47N2 (122KM) oferujemy podniesienie mocy:
- chip tuning na 155-175KM i 330-370Nm PRZYKŁAD 1 , przykład2
- dla silnika N47 (116KM, 122KM, 143KM) oferujemy podniesienie mocy w 1 wersji
- chip tuning na 180KM i 380Nm PRZYKŁAD 1
————————————————-
Turbosprężarki w BMW 2.0d (wszystkie posiadają zmienną geometrię turbiny VNT):
- Wersja 136KM – Garrett VNT15
- wydajność do 170KM
- Wersja 150KM Garrett GT1749V
- wydajność do 200KM
- Euro3 posiada nastawnik podciśnieniowy (gruszkę)
- Euro4 posiada nastawnik elektryczny (siłownik elektryczny)
- wydajność do 200KM
- Wersja 163KM – Garrett GT1752V (z nastawnikiem elektrycznym)
- wydajność do 210KM
- Wersja 177KM – MHI 49135
- wydajność do 220KM
- Wersja 184KM – MHI 49335
- wydajność do 230KM
Wtryskiwacze w 2.0d:
- Wersja 136KM–wtryskiwacze sterowane mechanicznie
- wydajność do 170KM
- Wersja 150KM – EURO3 cewkowe „131”
- wydajność do 200KM
- Wersja 150KM, 163KM – EURO4 cewkowe „216”
- wydajność do 240KM
- Wersja 116, 122KM (M47N, M47N2) – cewkowe „435”
- wydajność do 160KM
- Wersja 116, 143KM, 184KM (N47) –cewkowe
- wydajność do 190KM
- Wersja 177 (N47) – piezoelektryczne”
- wydajność do 250KM
Bonus: BMW 120D z zamontowaną turbosprężarką z 3.0D 🙂