Saab 93SS B207E B207L B207R 2.0T podnoszenie mocy chip tuning

Saab 93SS B207E B207L B207R 2.0T podnoszenie mocy chip tuning

Saab 93SS z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.0 jest bardzo rozwojowy.

Dokładniej chodzi mi o możliwość podnoszenia mocy. Silnik sam w sobie w wersjach 150, 175, 210KM generalnie jest taki sam. Ma taką samą pojemność. Jedynie różni się turbosprężarką oraz wtryskiwaczami.

(tutaj dla wtajemniczonych: B207R 210KM ma trochę inne wałki rozrządu, jednak jest to kosmetyczna zmiana)

Turbosprężarki w B207E/L/R:

  • Wersja 150KM – Garrett GT20
  • Wersja 175KM – Garrett GT20
  • Wersja 210KM – Mitsubishi TD04-14T

Polifty (od 2007R)

  • Wersja 150KM – Mitsubishi TD04-11T
  • Wersja 175KM – Mitsubishi TD04-11T

 

 

Wtryskiwacze paliwa w B207E/L/R:

  • Wersja 150KM – niebieskie 280cc
  • Wersja 175KM – niebieskie 280cc
  • Wersja 210KM – zielone 360cc

Polifty (od 2007R)

  • Wersja 150KM – szare 360cc
  • Wersja 175KM – szare 360cc
  • Wersja 210KM – szare 360cc

 

 

Teraz po krótce wydajność powyższych podzespołów:

  • Turbosprężarka Garrett GT20 – 225KM
  • Turbosprężarka TD04-11T – 235KM
  • Turbosprężarka TD04-14T – 255KM

 

  • Wtryskiwacze niebieskie- 195KM
  • Wtryskiwacze zielone – 260KM
  • Wtryskiwacze szare – 260KM

 

Tak więc z tego co można wyczytać powyżej:

  • wersje 150KM i 175KM różnią się jedynie oprogramowaniem
    • w wersji przedliftowej można podciągnąć moc do 195KM, lub zmieniając wtryski na wydajniejsze – 225KM przykład 1
    • w wersji poliftowej do 235KM przykład 1,

 

Jeśli chodzi o wyższe moce, rekomenduję montaż:

  • wtryskiwaczy 630cc o wydajności co najmniej 400KM przykład 1, przykład 2
  • turbosprężarki hybrydowej na bazie TD04-14T
  • Centralnego intercoolera
  • Downpipe 2,5″ do 3″
  • Map sensorów 3 barowych